زندگی من
زندگی من
دلنوشته خومونی


ندای صحبتِ من و روحم

بعد از آن همه هیاهو‌ی روز برای تجربه دوباره سکوت آرام و بی صدا به پشت بام رفتم.

آنقدر آهسته که حتی سایه‌ام هم نفهمید که جا مانده است.

زیرسقف آسمان در نور مهتاب گوشه‌ای میان تاریکی , خودم را پنهان کردم و در حالیکه نفسهای ممتد

و یکنواخت شب را با انگشتان خیالم میشمردم به ماه تابان که مغرورانه برای ستاره ها و ابرها

جلوه گری میکرد خیره شدم.

ابرهای پنبه‌ای خرامان و خرامان از مقابلش میگذشتند گوئی به مهمانی شاهانه‌ای دعوت بودند.

خواب روی پلکهایم سنگینی میکرد ، اما بوی ناگهانی عطر خوش گل یاس خواب را از سرم

پراند. (من عاشق بوی عطر یاسم)

به اطرافم نگاه کردم ، روحم کنارم نشسته و سر روی شانه‌ام گذاشته بود ، چه بزرگ شده

بود. (چقدر زود؟)

گفتم : " تو اینجا چکار میکنی؟ مثل من آمده‌ای دنبال طعم سکوت؟ "

دنباله‌ی شهاب نگاهش رو به آسمان شب بود , گفت : " خسته‌ام ،خیلی خسته‌. "

گفتم : "چرا ؟ من که همیشه مواظبت بودم نگاه کن چقدر بزرگ شده‌ای. "

تبسم زیبایی بر لبانش نشست , گفت : "به خاطر اندیشه‌ها و رنجهایت است که اینقدر زود بزرگ

شدم. "

امتداد نگاهش را دنبال کردم میان ستاره‌ها به ستاره‌ای کم نورتر از همه خیره بود.

گفتم : " چرا خسته‌ای؟ " (چه خوب که روحم با من حرف میزند. )

گفت: " کلبه‌ی تنت کوچک شده ، برایم شده یک قفس. "

نوازش نگاهم را به رویش پاشیده , گفتم : " عجله نکن موقعه‌اش که برسد رها میشوی از این

تن فانی. "

گونه‌ام را با مهربانی لمس کرد , گفت : " هر چه که بزرگتر شوم ، تن رنجورت بیشتر آسیب میبیند. "

در آغوشش گرفته و بوی خوش عطر یاس را با ولع سر کشیدم.

گفتم : " دلواپس من نباش ، تو مرا به اوج میبری جایی که هیچکس نمیتواند در آن قدم بگذارد ، جایی

که در رویاهای کسی دیگر پیدا نمیشود ، نمیدانی همین چقدر آرامم میکند. "

لحظه‌ای به سکوت گذشت نگاهم کرد و گفت : " دلم میخواهد زیر این آسمان برقصم. "

با شیطنت گفتم : " رقص دو نفره چه طور است؟ "

برخاستیم , یک دستش را دور کمرم حلقه کرد و دست دیگرم را گرفت.

گفتم: " من رقص بلد نیستم ."

خندید : " اما تا دلت بخواهد من توی رقص ماهرم , ببین پاهایت را اینطوری بردار... خوبه...خوبه . "

از زمین کنده شدیم و به دل آسمان رفتیم چه حس خوبی بود .

گفتم : " بوی عطر گل یاس میدهی . "

گفت : " قبل از آمدن به اینجا ، به باغ گلها رفتم عطر یاسها را بغل کردم . "

او شبیه من نبود او خود من بود.

گفتم : " توی سرم پر از سئوال است . "

تبسمی زد : " بپرس من جواب میدهم . "

- خدا را چطور بشناسم؟

- " باقلبت "

- میشود زندگی کنیم اما مرده باشیم ؟

- " وقتی هیچ اندیشه‌ای جزء خوردن و خوابیدن نباشد . "

- ترس چیست؟

- " از نادانی ، وقتی به درونش قدم بگذاری سایه‌ای بیش نیست . " (هر لحظه رقصمان

هماهنگتر میشد . )

- خستگی چیست؟

- " از نومیدی است . "

- برای آدمها دنیا کی به آخر میرسد؟

- " وقتی غرور به درونشان پا میگذارد . "

- کی آدم به خودش خیانت میکند؟

- " وقتی به خودش دروغ میگوید ."

دستم را گرفت و من یک دور چرخیدم .

شادمانه پرسیدم : " بهترین سفر زندگی چیست ؟ "

- "به درون روح یعنی من . " و لبخندی زد .

لحظه‌ای ایستاده گفتم : " میخواهم تا آخر عمر جوان بمانم. "

- " همیشه درحال یادگیری باش ."

- زمان گریستن چه موقع است؟

- "وقتی آدمی ، آدم دیگری را میکشد ."

- حقیقت را چگونه پیدا کنم؟

- " روحت را بی پرده تماشا کن " (و من او را یک دل سیر تماشا کردم )

- میخواهم در زندگی به آسایش برسم.

- " برای رسیدن به آسایش باید رنج کشید ، برای رسیدن به روز باید شب را طی کرد ."

- خدا هم میمیرد ؟

– " وقتی که عشق نباشد ، خدا هم میمیرد ."

به او خیره شده پرسیدم : " عشق چیست ؟ "

چشمانش برق زد و اندوهی در آن نشست لب باز کرد که بگوید عشق چیست ؟

چه حسی و چه طعمی دارد و آدم را به کجا میبرد ؟

اما ناگهان صدای ناهنجار باز و بسته شدن دری همه چیز را به هم ریخت.

گیج و منگ به اطرافم خیره شدم ، من روی زمین سر جای خودم بودم و خبری از روحم نبود .

پس همه‌اش خواب بود ، آه از نهادم برخاست و غصه بیرحمانه بر دلم چنگ انداخت ، پرده ای از

اشک جلوی چشمانم را گرفت چه میشد این خواب تا ابد ادامه داشت ؟

لحظه‌ای درنگ کردم ، آرام که شدم با کرختی و بیحالی از جایم برخاستم به سمت پله‌ها رفتم .

مشغول بستن در بودم که صدای مرد همسایه دیوار به دیوارمان را از پشت بام شنیدم که

میگفت : "زن بیا ببین چه بوی عطر یاسی اینجا پیچیده ؟ "



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:,

|
 


گالری تصاویر سوسا وب تولز

نازترین عکسهای ایرانی

 

 

سحر افشار

 

دی 1395
مهر 1395
خرداد 1395
فروردين 1395
اسفند 1394
بهمن 1394
دی 1394
آذر 1394
آبان 1394
مهر 1394
شهريور 1394
مرداد 1394
تير 1394
خرداد 1394
ارديبهشت 1394
فروردين 1394
اسفند 1393
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
مرداد 1393
تير 1393
ارديبهشت 1393

 

هََمٰـیْشِــہْ
مسیر تنهایی
راستی؟خوبی؟
×××عِشق یَعنــــــــــــــی ایــــــــــــــن×××
خُــــــــدایـــــــا؟؟
(◕‿◕من یــ1ــکی✿)
ماه پیشونی 2
ماه پیشونی 1
اسطوره
.........
همیشه..............
ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﺍ ، ﺑﺎﯾﺪ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﮐرد............
اینـــــــــــو همینجوری نـــــــــنوشتـــــــــــم....
roya
ممنوع2
ممنوع
با صدا
همخواب
Adele-Hello
ممنون رفیق
تا حالاشده
هه
بخند>>>
سلام بر پاییز
یک دقیقه سکوت :
طوفان
بغض
لایک داره.............
.....
өـــоــراه өــоــيشگـــ ﮮ ...
مغروری تو ذاتمه......
دلم کسی میخاد
✘خوووووب گوش کنْ…✘
........
سلامتی خودم
هی تووووووووووووووووو
دلم تنگه
دو راهی..

 


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان زندگی من و آدرس bahar2528.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت روم آزادبچت
چت روم آزادبچت
باکس افزایش بازدید
سامانه افزایش بازدید شیک رنک
ردیابی ماشین
حمل هوایی ماینر از چین
لیزر دوچرخه
هد اپ یسپلی کیلومتر روی شیشه
جلو پنجره لیفان ایکس 60

 

هاست لینوکس
لیست وبلاگ پرطرفدار
خرید از علی اکسپرس تحویل ایران
خرید از علی بابا
جلو پنجره جک جی 5
الوقلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 220
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

ابزار وبلاگ نويسي
http://s5.picofile.com/file/8168149392/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%89.mp3.html

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

زیبایی فونت فارسی را با فونت من ببینید
زیبایی فونت فارسی را با فونت من ببینید








زیبایی فونت فارسی را با فونت من ببینید . . . . زیبایی فونت فارسی را با فونت من ببینید

زیبایی فونت فارسی را با فونت من ببینید
. . .
زیبایی فونت فارسی را با فونت من ببینید
.

.: Weblog Themes By www.NazTarin.Com :.


--->